advertisement
21 September 2011

Toksiese tampon-skok

’n Tienermeisie in Brittanje is byna dood in 'n uiters ongewone geval van bloedvergiftiging wat deur 'n tampon veroorsaak is.

’n Tienermeisie in Brittanje is byna dood in ’n uiters ongewone geval van bloedvergiftiging wat deur ’n tampon veroorsaak is. Paige Roffey, 15, het in haar huis in Rayleigh, Essex, inmekaargesak met toksiese skoksindroom nadat sy vier uur lank ’n tampon gebruik het. Roffey is vir twee dae in ’n geïnduseerde koma geplaas, en ná ’n week in die hospitaal was sy gelukkig weer gesond.   

  • Toksiese skoksindroom is ’n ongewone, maar baie ernstige siekte wat vinnig in enigiemand kan ontwikkel.
  • Mans, vroue en kinders kan toksiese skoksindroom ontwikkel ná brandwonde, pitswere, insektebyte of infeksies ná chirurgie. Omtrent die helfte van aangemelde gevalle word gekoppel aan vroue wat tampons gebruik; die ander helfte het ander oorsake. 
  • Met vroeë diagnose kan toksiese skoksindroom suksesvol behandel word. Ongelukkig sterf daar elke jaar 2-3 mense uit die klein groepie wat TSS opdoen. Dit is belangrik om te onthou dat indien TSS vroeg gediagnoseer en behandel word, daar ’n goeie kans vir herstel is.
  • Die meeste dokters sal nooit ’n geval van toksiese skoksindroom aanskou nie. TSS is so ongewoon dat die meeste dokters die siekte nie een keer in die loop van hulle mediese loopbane sal teëkom nie.

TSS weens tampon-gebruik ongewoon 

 
NEXT ON HEALTH24X
advertisement

Read Health24’s Comments Policy

Comment on this story
0 comments
Comments have been closed for this article.

Live healthier

Lifestyle »

E-cigarettes: Here are five things to know

E-cigarettes have become hugely popular in the past decade, but a rash of vaping-linked deaths and illnesses in the US is feeding caution about a product that's already banned in some places.

Allergy »

Ditch the itch: Researchers find new drug to fight hives

A new drug works by targeting an immune system antibody called immunoglobulin E, which is responsible for the allergic reaction that causes hives.